سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصفیه با سیستم ازن زن

با توجه به پیشرفت های اخیر در تولید ازن و دستگاه ازن ژنراتور و فناوری های انجام گرفته ازن جهت گندزدایی فاضلاب نسبت به سایر روشها از اهمیت بیشتری برخوردار میباشد .

استفاده از دستگاه ازن ژنراتور در فاضلاب بیمارستان با غلظت ازن تزریقی 24 گرم در ساعت بمدت 10 دقیقه باعث نابودی 79/99 درصد از باکتریهای کلیفرم و 91/99 درصد کلیفرم های مدفوعی میگردد . ازن تزریق شده با دستگاه ازن ژنراتور سریعتر از کر و کلر زنی عمل مینماید .

ازن باعث تولید رادیکال هیدروکسیل که قدرت پتانسیل اکسیداسیون و احیای بیشتری نسبت به کلر دارد میشود . قدرت گند زدایی ازن با دستگاه ازن ژنراتور نسبت به کلر بیشتر است (پتانسیل اکسیداسیون ازن 07/2 ولت میباشد در حال که پتانسیل اکسیداسیون کلر 36/1 ولت است )لذا راندمان حذف کل باکتریهای کلیفرم با دستگاه ازن ژنراتور بیشتر میباشد .

اکسیژن تنها گازی است که انرژی الکتریکی می‌گیرد و حمل می‌کند، در این فرآیند اکسیژن فوق‌العاده فعال می‌شود و میل تخریبی با تمام مواد دیگر را دارد. لیست مواد خنثی به ازن بسیار کوتاه بوده و شامل شیشه، تفلون، ، رزین کینار (PVDF – پلی فلوراید ) ، رزین لاستیک وایتون، پلی کربنات لکزان و سیلیکون است. بنابراین هر ژنراتور ازن و تجهیزات جانبی باید تنها از این مواد تشکیل شوند. روش‌های متعدد متفاوتی برای تولید ازن نوع پزشکی وجود دارد که عاری بودن از ناخالصی در آن‌ها بسیار مهم است.

ازن زن

از بین بردن بوی نامطبوع فاضلاب های صنعتی توسط دستگاه ازن زن

امروزه آلودگی هوا یکی از نگرانیهای مردم برای سلامتی است. خطر آلودگی هوا برای سلامتی و ابتلای بیماری همانند آب است، زیرا انسان برای زندگی نیاز به آب و هوای سالم دارد و افرادی که در معرض آلودگی هوا هستند در معرض انواع بیماریها و نارسائیهایی که ریشه در تنفس دارند، قرار می گیرند. بو یکی از شاخص های مشهود آلودگی هوا است که ممکن است از منابع مختلفی به وجود آید، از جمله: فاضلاب های شهری و صنعتی، زباله ها، حیوانات، دخانیات، گازهای شیمیایی منتشر شونده از کارخانه ها و کارگاههای تولیدی و… .

مضرات بو در غلظتهای پایین برای انسان در درجه اول مربوط به تنشهای روانی می شود که در او ایجاد می کند و نه آسیبی که به اومی رساند. بوهای ناخوشایند باعث کم اشتهایی، مصرف کمتر آب، اختلال در تنفس، تهوع و استفراغ و آشفتگی ذهنی می شوند، لذا با توجه به مشکلات ذکر شده، اهمیت کنترل و بوزدایی محیط بسیار مشهود می باشد.

خصوصیت استفاده از ازن ژنراتور

ازن ژنراتورها توانایی حذف ذرات معلق کمتر از 1 میکرون را دارند ولی یونایزرها قادر به جداسازی ذرات کوچکتر از 10میکرون نیستند .

ازن بعنوان یک گندزدا توانایی حذف کلیه باکتری ها ، ویروس ها، قارچ ها، کپک ها و کلیه میکروارگانیسم ها را دارد .

نحوه استفاده از ازن ژنراتورها آسان است و قابلیت جابجایی دارند .

ازن ژنراتورها بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی کارمی کنند و هیچ اثر سوئی برجای نمی گذارند .

توانایی زدودن دود دخانیات حاصل از توتون و دود حاصل از سوختن چوب را دارند .

سبب حذف کامل معرف های شیمیایی ( فرمالدهید و . . . ) ، بو و کمک در رفع بیماری های تنفسی و آلرژی می شوند .

یونایزرها توانایی جمع آوری ذرات و گازها را در یک زمان ندارند در حالیکه ازن ژنراتورها گازها و ذرات را در یک زمان می گیرند .

مواد نم گیر و تراکم رطوبت در یونایزرها سبب انسداد منافذ یونایزرها شده و هر از چندگاه بایستی تمیز و یا تعویض گردند .